بهترین سن استفاده از کرم دور چشم
نوشته شده توسط : آرامیس

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم چه زمانی است ؟ پوست اطراف چشم بسیار حساس است و به همین دلیل نخستین نشانه های افزایش سن معمولا در این قسمت از چهره ظاهر می شود. پف و سیاهی دور، خطوط ریز و درشت و .. زیر چشم اغلب به دلیل عدم استفاده به موقع از یک کرم دور چشم مناسب ایجاد می شوند. به همین دلیل پیشگیری و استفاده از یک کرم دورچشم مناسب مانع ایجاد چین و چروک می شود. اگر برای شما سوال است که بهترین سن استفاده از کرم دورچشم چه زمانی است؛ پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

علت ایجاد چین و چروک و سیاهی زیر چشم چیست ؟

اگر دچار سیاهی، پف یا چین و چروک در اطراف ناحیه چشمتان هستید بهتر است قبل از درمان ریشه اصلی آن را پیدا کنید. در اکثر مواقع علت ایجاد این چین و چروک ها افزایش سن است ولی در برخی مواقع بیماری های زمینه ای سبب ایجاد این علائم می شوند. استفاده در زمانی که علت این سیاهی و چین و چروک بیماری های زمینه ای باشد کرم دور چشم زیاد تاثیر ندارد مگر اینکه همزمان با استفاده از این کرم به دنبال درمان ریشه ی اصلی آن نیز باشید.

چرا از کرم دور چشم استفاده کنیم ؟

پوست اطراف چشم ده برابر نازکتر تر از پوست سایر نواحی صورت است. به همین دلیل احتمال بروز چین و چروک و تیرگی پوست در اطراف چشم بیش از نواحی دیگر است و خشکی پوست در این ناحیه سریعتر از نواحی دیگر ظاهر می شود.

در اطراف چشم غدد چربی وجود ندارد و به همین دلیل خشکی در این ناحیه از پوست زودتر رخ می دهد در ادامه مهمترین فواید کرم دور چشم آورده شده است :

  • کمک به تغذیه پوست
  • رطوبت رسانی پوست اطراف چشم
  • مبارز با پف و تیرگی دور چشم
  • محو کردن خطوط ریز و درشت
  • جوانسازی پوست
  • خنثی کردن عوامل مخرب محیطی مانند نورخورشید

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم چه زمانی است ؟

توصیه اکثر متخصصان پوست این است که استفاده از کرم دور چشم را در دهه سوم زندگی خود یعنی در سن 20 تا 30 سالگی شروع کنید. هر چقدر زودتر استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید، ظاهر شدن چین و چروک پیری را به تعویق خواهید انداخت. اگا اگر مشکلاتی مانند خشکی پوست دور چشم ها، سیاهی یا پف ناشی از علائم بیماری زمینه ای را دارید بهتر است هر چه سریعتر به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

کرم دور چشم برای نوجوانان

یک سوال مهم که در مورد بهترین سن استفاده از کرم دور چشم مطرح است این است که استفاده امکان استفاده از این کرم برای نوجوان نیز وجود دارد ؟ واقعیت این است که در دوران نوجوان فرد نیاز خاصی به کرم دور چشم ندارد چون هنوز زمان زیادی تا ایجاد چین و چروک باقی ماند است. در صورتی که در این سن با علائمی همچون پف و سیاهی، خشکی دور پوست چشم مواجه هستید بهتر است هر چه سریعتر به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

کرم دور چشم مناسب 25 سال

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم از همان حدود 25 سالگی است. کرم دور چشم برای فردی که حدود 25 سال است باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • حاوی ویتامین آنتی اکسیدان مثل ویتامین C، E باشد.
  • به منظور رطوبت رسانی به پوست هیالورونیک اسید داشته باشد
  • در ترکیبات آن از امگا 3 و اسید های چرب دیگر استفاده شده باشد.

از بهترین کرم های دور چشم برای افراد زیر سی سال می توان به کرم های زیر اشاره کرد :

  • کرم دور چشم هالوکسیل
  • کرم دور چشم دکتر ژیلا

برای اطلاع از بهترین کرم های دور چشم کلیک کنید.

کرم دور چشم مناسب زیر 30 سال

استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از سی سالگی بسیار کار عاقلانه ای است. این امر سبب می شود تا از ایجاد علائم پیری زودرس در پایین چشم جلوگیری شود. کرم دور چشم زیر 30 سال نسبت به سنین بالاتر باید ترکیبات ملایمتری داشته باشد. از جمله مهمترین ویژگی های کرم دورچشم مناسب زیر 30 سال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حاوی ویتامین آنتی اکسیدان مثل ویتامین C، E باشد.
  • به منظور رطوبت رسانی به پوست هیالورونیک اسید داشته باشد
  • در ترکیبات آن از امگا 3 و اسید های چرب دیگر استفاده شده باشد.

کرم دور چشم مناسب بالای 40 سال

بهتر است بهترین سن استفاده از کرم دور چشم را به سن بالای 40 موکول نکنید. استفاده از کرم دور چشم در 40 سالگی باز هم بهتر این است که هیچ روتین مراقبتی برای پوست اطراف چشم خود نداشته باشید. استفاده از کرم دور چشم سنین بالای 40 سال به شما کمک می کند تا از از ایجاد چروک عمیق تر پوست دور چشم پیشگری کرده و به جوانسازی پوست خود کمک کنید. بهتر است این کرم حاوی رتینول باشد و در آن از ویتامین ها و عصاره های گیاهی استفاده شده باشد.

کرم دور چشم مناسب بالای 50 سال

قویترین کرم های دور چشم با خاصیت ضد چروک بالا برای استفاده در سنین بالای 50 سال ساخته شده است. تا اثر مثبتی در بهبود چین و چروک و تیرگی دور چشم و حتی از افتادگی پلک پایین جلوگیری نمایند. رتینول یکی از ترکیبات این کرم ها است. معمولا در کرم های دور چشم بالای 50 سال از عناصر ضد پیری قوی با درصد بالا استفاده شده است. اگر شما بالای 50 سال دارید بهتر است از بهترین کرم های دور چشم مناسب سنین 50 سال هر چه سریعتر استفاده نمایید.

شما می توانید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

 

 

منبع : بهترین سن استفاده از کرم دور چشم





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: